Naam:
Foto’s:
270
Video’s:

Over mij

Henk Langen was een vriend van mij, ik kende Henk via het bestuurslidmaatschap van de Belangenver. voor Medewerkers Bureaus Jeugdzorg (http://www.bmj.nl). Henk kwam sedert 2004 in Zuid Afrika. Hij beheerde een fonds (Henk Langen Zuid Afrika Fonds) en bezocht aidswezen in Kwazulu Natal. Hij logeerde daar altijd bij de familie Khomo in Izingolweni; deze familie heeft hij in 2004 ontmoet. De kinderen die in aanmerking komen krijgen een basisvoedselpakket, een schooluniform, enig speelgoed, knuffels, balpennen, etc. Bij mijn afscheid in 2012 heb ik € 1.600,= opgehaald en dat hebben we, samen, in 2013 uitgeven.

Over mijn reis

In 2013 betrof het de volgende 3 scholen in Izingolweni: Tholimfundo High School, Quesilocusa Primary School en Sikanisweni High School. Daarnaast hebben wij ook een huisje opgeknapt van de 8 kinderen Madlala. De oudste zus, Zandile, zorgt voor haar 4 broertjes en 3 zusjes. De klus betrof het inzetten van wat ruiten, het vernieuwen van stopverf bij de bestaande ruiten, likje verf hier en daar, nieuw slot inzetten, elektra vernieuwen, een nieuwe koelkast en wat er verder zoal nodig was.

Henk overleed op 07 januari 2015, zijn familie heeft mij gevraagd of ik het fonds wilde overnemen en dat heb ik gedaan. In 2016 en 2018 ben ik daar samen met m'n vriend Kees van Vliet, gepensioneerd huisarts, geweest. In 2020 konden we vanwege COVID niet gaan.

Bezochte landen

Ik heb 2 landen (1%) bezocht: