Luie dag

1 december 2022 - Port Shepstone, Zuid-Afrika

Vanochtend stond alleen een gesprek met de voorganger/dominee op het programma die in de buurt van mevr. Khomo een parochiecentrum annex buurtcentrum wil opzetten c.q. bouwen. Ze hebben de grond al (vlakbij de Khomo's) maar uiteraard hebben ze geld nodig om een gebouw te kunnen neerzetten. Hij, Thanda Ncane, gaf aan zelf te gaan bouwen. Hij is handig en zegt dit te kunnen. Respect. Ik gaf aan dat het Henk Langen Zuid-Afrika Fonds niet voor gebouwen bestemd is maar voor kinderen/jongvolwassenen. Dat antwoord had hij wel verwacht, hij zei Henk Langen in het verleden ontmoet te hebben omdat hij ook met de Khomo's in contact staat. Jaap vertelde dat hij verbonden is aan het Leger des Heils en hoe het met de kerk in Beverwijk gaat. We hebben breed uitgemeten dat Nederland/Europa een beetje geef-moe aan het worden is, door de vele Oekraïne acties die er geweest zijn, nog steeds zijn en ook steeds harder nodig zullen zijn omdat het regent in Oekraïne van de bommen die Poetin laat neerdalen. Toegezegd dat ik een bescheiden bijdrage maandelijks zal overmaken, daarmee zou hij als een soort Voedselbank, 1 keer per week iemand aan voldoende voedsel kunnen helpen. Jaap gaat bekijken wat hij binnen zijn kerkgemeenschap kan doen. Theresa had (eindelijk) geantwoord: Uthwalume was nog niet klaar met de resultaten en Transfer brief en ze is nog in overleg met Mrs. Mbali (zij fungeerde als een soort weekendgezin voor Pam) op welke datum we zouden kunnen gaan lunchen. De Taxi-bedrijf-jongen (haar vroegere leerling) had zij nog niet bereikt. Omdat we toch de tijd aan ons zelf hadden heb ik met Ayob gebeld, de vroegere vriend van Henk en mij. Helaas kon hij vandaag en morgen niet. Afhankelijk van wanneer we naar Umthwalume kunnen (maandag of dinsdag) zouden we kunnen afspreken; we gaan dan ergens in Pietermaritzburg (halverwege) afspreken. Jaap wilde Margate en Shelley beach zien dus zijn we op ons dooie akkertje daarheen getuft en lekker gegeten bij de Portugees.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Greet Hersman:
    1 december 2022
    Jullie hebben er weer een prima dag van gemaakt. Leuk om ook op Google Maps te zien waar jullie zitten!!
  2. Josina Berendse:
    2 december 2022
    Jullie doen goed werk en een dagje rustig aan is jullie van harte gegund!
  3. Ton:
    2 december 2022