"Goed" nieuws: het geld is op!

6 september 2013 - Izinqolweni, Zuid-Afrika

Nadat de 6 "kleine" kinderen inclusief Codesa voorzien zijn van kleding en schoenen is het vandaag de beurt aan Zandile en Sane. Gisteren al het geld van de rekening gehaald. We hebben ZAR 6.000,- op de rekening van moeder Theresa gezet, zijnde een jaar lang maandelijkse ondersteuning van ZAR 500,- voor Zandile. Hiermee voorkomen we de dure overmakingskosten die de bank in Nederland in rekening brengt ad € 25,- per maand. Vandaag gaat de laatste ZAR 1600 op aan kleding, etc. voor Zandile en Sane.

Dankzij jullie geld:
1/ zijn alle kinderen nu voorzien van een basispakket aan kleding, ondergoed, sokken, schoenen en een paar nieuwe rugzakjes,
2/ is er een koel/vrieskast en een basisvoorraad aan aardappels, rijst, suiker, diepvries vlees, aanmaaklimonade, etc.
3/ is het huis opgeknapt, ruiten heel, lekkages gedicht, sloten en traliewerk gemonteerd, electra vernieuwd inclusief buitenverlichting, 2 opbergkasten voor kleding en schoonmaakmiddelen.
Henk sms-te mij net dat er al 1 of 2 gaten gegraven zijn voor de palen (inclusief de palen zelf), dat is goed nieuws want eerlijk gezegd hadden wij dat niet meer verwacht van Codesa. Dat betekent dat we vandaag de waslijn zouden kunnen afmaken.

Hiermee hebben wij hopelijk voldoende rekening en verantwoording afgelegd mbt jullie donaties. Nogmaals (nu voor de laatste keer!) heel hartelijk dank!
Op persoonlijke titel heb ik nog wat gereedschap gekocht en zal dat vanmiddag aan Fesju overhandigen, hij krijgt de verantwoording om dat te beheren en de klussen in en rond het huis te gaan doen. Hij was er steeds bij betrokken en heeft inzicht getoond hoe je de dingen moet aanpakken. Mochten er mensen zijn die een onbedwingbare behoefte hebben om elke maand geld te storten in het HenkZaf fonds, wij houden u niet tegen en u weet waar het terecht komt. Als beloning krijgt u geregeld een ZAF nieuwsbrief van Henk mits u uw e-mailadres opgeeft aan hem natuurlijk.([email protected]). Nog een kleine anekdote: Minnie kwam vanochtend met een verhaal wat (natuurlijk) over geld ging. Hij begon met de mededeling dat hij wat gedaan had, dus wij dachten, oei, dat gaat geld kosten. Hij vervolgde: Hij had een investering gedaan, hij had van de 5 rand die hij elke dag van Henk krijgt om op school wat te drinken te kopen een paar rand uitgespaard en nu 35 rand bij elkaar gesprokkeld. Hij wilde nu graag een paar schoenen kopen maar kwam daarvoor nog een paar rand te kort! Hij bracht dat verhaal zo aandoenlijk dat wij hem onmiddellijk de ontbrekende 30 rand (= 2,5 euro) hebben gegeven! Spaarzin moet beloond worden. Het mooie van Minnie vind ik dat hij attent is en altijd zal bedanken hoe klein het ook is. Hij geniet ervan dat Henk er weer is, Minnie is erg op Henk gesteld en dat is wederzijds. Voordat ik het vergeet: ik heb een nieuwe, sterk verbeterde, video op het log gezet van de dansende kinderen. Wordt vervolgd en het ga u allen goed!