Afspraken met scholen geregeld.

22 augustus 2013 - Izinqolweni, Zuid-Afrika

Vandaag bij 3 scholen langs geweest en afspraken gemaakt mbt de levering. Het vinden van die scholen was nog niet zo eenvoudig. De scholen staan diep de binnenlanden in. Afgesproken dat de levering op 2 scholen volgende week donderdag, op mijn verjaardag, gaan plaatsvinden. De 3e school op vrijdag 30 augustus. Na het vertrek van de 2e school haalde Henk zijn camera te voorschijn, als een zwerm bijen kwamen alle kinderen op ons af! 's Middags de materialen gekocht voor het huis van de kinderen Madlala, glas, hout, ijzeren roosters, snoer, houtlijm, etc. Vandaag nam Phelo afscheid van haar school, een beetje een rare situatie want ze moet nog examen doen en ergens in november krijgen ze pas de cijfers en weten ze of ze geslaagd zijn of niet! Het was een lange zit van 3 uur, er waren vele toespraken waar wij uiteraard geen barst van verstonden maar de muziek was gaaf, ik zal proberen wat video's op de site te zetten. Morgen gaan we weer naar de Madlala's, Henk zal proberen om een afspraak met de dokter te maken voor de beenwond van Litre, ondertussen kan ik dan beginnen met het inzetten van een slot en nog een lamp op de slaapkamer van de meisjes. Daarnaast gaan we babbelen met de eigenaar van de Bargains mbt de prijs van de koelkast en vooral de levering van dat kreng omdat de Madlala's nogal afgelegen wonen.

1. Remco Moolenaar:
    23 augustus 2013
    Wauw, goed bezig Ton! Wordt wel een aparte verjaardag volgende week.

Iets anders. Er zijn meer initiatieven voor Zuid-Afrikaanse schoolkinderen. Dit vond ik wel een hele speciale: http://mashable.com/2013/08/22/mario-batali-feedie/
  2. Roelof:
    27 augustus 2013
    Only Tony, ik geniet van jouw verhalen. Je bent echt in jouw element daar.
    Gefeliciteerd alvast met jouw verjaardag, Mate. Als ik bij mijn zus ben morgen, neem ik er één op jouw gezondheid, maar ik kan dat ook donderdag doen bij de team BBQ.
    Trouwerij van Hilly en Edmar was leuk. Aparte locatie, maar helaas veel overvliegend luchtverkeer. Met Olga is het goed verlopen.
    Goede voortzetting en tot ziens,
    Roelof.